fredag 11 november 2011

Tillsammans i ett processarbete

Upp och ner går det när man arbetar i en process tillsammans med eleverna. Besvikelser och väldig glädje går hand i hand. Flera projekt i gång .... Att vara lärare i ett sådant processarbete är inte lätt. Elever som springer runt i biblioteket i stället för att fokusera .... frustration. Jag som bibliotekarie tappar tålamodet. Men i nästa stund ser vi båda underbara lärprocesser som ger lärande inte bara inom ett område utan flera.

Men lätt är det inte :-)

2 kommentarer:

  1. Så snygg webbplats!Skulle vara intressant att läsa på webbplatsen hur du använder twitter exempelvis i skolbiblioteket.

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Twitter är - efter min förfrågan bland eleverna - inget verktyg man använder. ... så tyvärr har jag ingen erfarenhet av detta! Däremot använder jag det väldigt mycket för min egen kompetensutveckling.
    Kul att du skrivit! Har inte sett din kommentar förrän nu.

    SvaraRadera

Tack för din medverkan.